پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2842
-
الف
+

برگزیدگان «کتاب و سینما» معرفی شدند

برگزیدگان بخش جنبی «کتاب و سینما» در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند.

برگزیدگان بخش جنبی «کتاب و سینما» در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند.

به گزارش آی فیلم و به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، جشن اختتامیه بخش جنبی «کتاب و سینما» عصر  دوشنبه ۲۱ آبان‌ماه در سالن شماره ۳ مجموعه پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

سید صادق موسوی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در ابتدای این مراسم گفت: ما ۲ سال است که این مراسم را برگزار می‌کنیم و برای سال سوم است که با همکاری خانه کتاب، توجه ویژه ای به مقوله اقتباس ادبی در حوزه فیلم کوتاه داریم.

وی در ادامه به آمار فیلم‌های دریافتی و منتخب جشنواره سی و پنجم پرداخت و بیان کرد: ۴ اثر ایرانی در کنار ۶۷ فیلم بخش بین‌الملل رقابت می‌کنند که از این تعداد یک فیلم مستند، یک انیمیشن و ۲ فیلم اقتباسی برگرفته از آثار ادبی وجود دارد که این موجب مباحات است.

دبیر جشنواره سی و پنجم فیلم کوتاه تهران با اشاره به حضور ۱۳ فیلم اقتباسی در جشنواره امسال گفت: در سال گذشته نیز یکی از بهترین فیلم‌های برگزیده که در فستیوال‌های خارجی هم درخشید اثری اقتباسی بر اساس داستانی از بیژن نجدی بود که نشان می‌دهد ادبیات معاصر ما به خصوص، داستان کوتاه ظرفیت اقتباس تصویری دارند.

در انتهای این نشست برگزیدگان بخش جنبی «کتاب و سینما» معرفی و سپس تقدیر شدند.

فیلم «بچه» ساخته مصیب غنایی بر اساس داستانی از جلال آل‌احمد، دیپلم افتخار و جایزه ۵ میلیون تومانی را دریافت کرد.

فیلم «آن سوی دریاچه» به کارگردانی عماد خدابخش برگرفته از داستان سیامک گلشیری جایزه سوم به مبلغ ۳ میلیون تومان و دیپلم افتخار را دریافت کرد.

فیلم «بازمانده» کار فرزاد قبادی‌نژاد بر اساس داستانی از ریموند کارور، هم تقدیر شد.

جایزه اصلی این بخش در مراسم افتتاحیه اعلام می‌شود.

غ.ن / ص.گ

 

نظر شما
ارسال نظر